Home / Stiri / Schimbăm lumea / Adidas va folosi doar plastic reciclat pentru produsele sale

Adidas va folosi doar plastic reciclat pentru produsele sale

Începând cu anul 2024, Adidas, cel mai mare producător de echipament sportiv din Europa, va folosi numai plastic reciclat pentru propriile produse. Nici măcar poliesterul, material ce intră în compoziţia celor mai multe  articole sportive, nu va mai conţine plastic „virgin”, au anunţat oficialii companiei, citaţi de cnn.com.

De asemenea, compania germană va utiliza plastic reciclat în proporţie de 100% în birourile proprii, în magazinele outlet, depozitele şi centrele de distribuţie, ceea ce va permite economisirea a 40 de tone de plastic anual.  

De altfel, noua colecţie Adidas pentru vara lui 2019 este fabricată din poliester reciclat în proporţie de 41%.

Totodată, dat fiind noul curent de reducere a consumului de plastic virgin, compania se aşteaptă la o creştere substanţială a vânzărilor de produse din gama Parley. Încălţămintea sportivă Bradley este realizată din plastic recuperat înainte de a fi aruncat în ocean.

Mobilizare la nivel global

Marile multinaţionale au anunţat încă de acum câţiva ani ce măsuri implementează pentru a reduce consumul de plastic. Astfel, Starbucks nu va mai utiliza paiele produse din acest material, în timp ce McDonald’s derulează un program similar în Marea Britanie şi Irlanda. Totodată, Ikea va elimina recipientele de unică folosinţă din plastic din propriile magazine şi restaurante.

Potrivit unor analize publicate recent, cantitatea de plastic pusă în circulaţie la nivel global a crescut de 20 de ori în ultimii 50 de ani şi este de aşteptat să se dubleze în următoarele două decenii. La nivel global, doar 14% din volumul total pus în circulaţie este colectat în vederea reciclării. Cercetătorii estimează că, în anul 2050, cantitatea de plastic din oceane va depăşi volumul de peşte.

Citeşte şi

STUDIU UE: Multe alimente comercializate în UE, inclusiv în România, au etichete înşelătoare

Multe produsele alimentare comercializate în UE încearcă să inducă în eroare cumpărătorul, după cum relevă …