Home / Stiri / Balcanii de Est, noua provocare în goana după ambalaje

Balcanii de Est, noua provocare în goana după ambalaje

Eşti furnizor de ambalaje şi vrei să le oferi clienţilor soluţii de ambalare care să le satisfacă cel mai bine nevoile? Îţi dăm un pont: explorează pieţele din est.

Pentru furnizorii de ambalaje, explorarea oportunităţilor de aprovizionare amplasate strategic pe pieţele aflate în continuă schimbare din estul Europei ar trebui să devină „un must” în 2019. De cele mai multe ori, calitatea produselor realizate în această zonă este mult peste cea produsă în China, timpii de livrare sunt mai mici datorită proximităţii altor pieţe europene, iar costurile se încadrează uşor în bugete. Criterii care nu pot fi ignorate de niciun furnizor.

Numai cei care vor avea curajul să exploreze pe deplin aceste oportunităţi şi să spargă barierele în ce priveşte intrarea pe alte pieţe, vor descoperi soluţii de ambalare inovatoare şi un design de ambalaj la standarde ridicate, este de părere Christiana Delahaye, Senior Purchasing Managing Europe în cadrul IPL Packaging. Compania este unul dintre furnizorii mondiali de ambalaje de lux, cu birouri în SUA, Europa și Africa și operațiuni de producție în Asia.

În explorarea noilor piețe, barierele lingvistice și culturale pot prezenta adesea provocări reale în ceea ce privește interacțiunea dintre furnizor și producător, ceea ce ar putea conduce la interpretarea greşită sau chiar pierderea unor oportunităţi”, spune Delahaye.

Cine reuşeşte însă să treacă de aceste bariere, va fi “lovit” ulterior de profesionalismul, calitatea serviciilor și echipamentele performante prezente la multe dintre firmele și producătorii din est.

În mod firesc, nu toate țările est-europene sau balcanice îndeplinesc aceste criterii. Polonia, de exemplu, este o piaţă destul de avansată, fiind considerată un hub de fabricare a ambalajelor, cu o istorie lungă și impresionantă în acest sector, însă costurile totale (şi în special cele legate de forţa de muncă) ajung aproape de nivelul celor din vestul Europei.

Pe de altă parte, multe alte ţări din Balcanii de Est – în special Bulgaria, Serbia şi Macedonia – oferă acum oportunităţi deosebite atât la nivel de prototip 3D, cât şi la nivelul fabricării de ambalaje sau de imprimare a acestora. Industriile tipografică, a materialelor plastice şi hartiei sunt foarte avansate în cazul acestor pieţe, cu echipamente moderne şi utilaje de ultimă generaţie, costuri rezonabile şi forţă de muncă competentă. De asemenea, facilităţile de producţie pentru materiale de ambalare de înaltă calitate (cum ar fi MDF, lemn şi plăci rigide) sunt la fel de impresionante.

În ce priveşte piaţa de ambalaje din România, aceasta era evaluată anul trecut la 600 de milioane de euro, cu posibilitate rapidă de creştere – mai ales în contextul creşterii comerţului electronic, potrivit lui Miles Roberts, CEO-ul grupului britanic DS Smith, unul din liderii mondiali de pe piaţa ambalajelor şi lider european pe piaţa cartonului ondulat. Ultimele estimări arată că până în 2020, comerţul online din România s-ar putea dubla, în condiţiile în care în 2017 valoarea cumpărăturilor online ajunsese la 2,8 miliarde de euro, cu peste 40% mai mult decât în 2016.

 

Citeşte şi

Descopera solutii complete pentru viitorul in retail, la Expo Shop 2019

Expo Shop – singurul eveniment din Romania si din sud-estul Europei dedicat industriei de retail …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.