Home / Stiri / Features / DS Smith îşi dezvoltă divizia de packaging

DS Smith îşi dezvoltă divizia de packaging

Compania britanică DS Smith, unul dintre liderii europeni ai producţiei de ambalaje, a anunţat în ultima perioadă noi tranzacţii ce ar urma să îi consolideze poziţia la nivel european pe piaţa de packaging.

Astfel, în ianuarie 2019, compania a finalizat achiziţia gigantului spaniol Europac, producător de ambalaje, pentru nu mai puţin de 1,46 miliarde de lire sterline (circa 1,67 miliarde de euro).

Comisia de supraveghere a valorilor mobiliare din Spania a avizat tranzacţia. Pentru a îndeplini condiţiile impuse de Comisia Europeană, respectând astfel regulile concurenţei pe piaţa europeană, DS Smith a fost obligată să ajusteze dimensiunile business-ului.

Ca urmare, compania a vândut în aprilie 2019 două unităţi ale diviziei de packaging către International Paper, pentru 63 de milioane de euro. Cele două subsidiare sunt localizate în nord-vestul Franţei şi în Portugalia.Achiziţia Europac vine după ce, în martie 2018, DS Smith anunţa o altă tranzacţie, de data aceasta pe piaţa din România: cumpărarea firmelor Ecopack şi Ecopaper de la omul de afaceri Vladimir Cohn, pentru 208 milioane de euro.

Vânzarea diviziei de plastic

În 2019, compania a decis să se concentreze strict pe zona ambalajelor, astfel că DS Smith a ajuns (în martie) la un acord privind vânzarea diviziei de produse din plastic către Olympus Partners, pentru suma de 655 de milioane de euro.

Până la finalizarea tranzacţiei, DS Smith continuă însă planul de investiţii pe acest segment. Astfel,  compania construieşte, prin intermediul diviziei Rapak, a şasea linie de producţie pentru ambalaje bag in box în cadrul fabricii din Shumen, amplasată în nord-estul Bulgariei. Din 2006, fabrica din Shumen produce ambalaje de acest tip a căror capacitate e cuprinsă între 0,75 şi 1.400 litri.

Cifră de afaceri de miliarde de euro

În anul financiar 2018, grupul britanic DS Smith a obţinut o cifră de afaceri de 6,85 miliarde de euro, în creştere cu 24% faţă de anul anterior. Anul trecut, profitul operaţional al grupului a fost de 630 de milioane de euro, în creştere cu aproape 16% faţă de anul anterior.

 

Citeşte şi

Nestlé va lansa în India trei tipuri de cereale organice

Tot mai multe companii din industria alimentară îşi dezvoltă segmentul de produse organice, în contextul …