Home / Stiri / Interviu / EXCLUSIV: Ce impact a avut proiectul Carrefour prin care clienţii au plătit fructele cu PET-uri şi ce pregăteşte compania

EXCLUSIV: Ce impact a avut proiectul Carrefour prin care clienţii au plătit fructele cu PET-uri şi ce pregăteşte compania

Săptămânile trecute, Carrefour România îşi anunţa clienţii că vor primi un fruct sau o legumă pentru fiecare PET reciclat în magazin. Totodată, clienţii erau încurajaţi să cumpere produse de gastronomie în propriile caserole, pentru a reduce consumul de plastic. În doar câteva zile, programul s-a bucurat de zeci de mii de adepţi, aşa încât a fost extins cu încă o săptămână, a declarat Felician Cardoş, Manager Mediu în cadrul Carrefour România, pentru Pack&Food News.

Cum a decurs programul prin care românii au putut achiziţiona fructe şi legume cu ajutorul PET-urilor?

Proiectul a fost un real succes și suntem încântați de modul în care a fost primit de public. Deși inițial era programat să dureze 6 zile, l-am extins cu încă o săptămână, datorită reacțiilor extrem de bune din partea clienților. Avem foarte multe solicitări să extindem această platformă și în alte magazine Carrefour, din București și din restul țării. În esență, scopul a fost acela de a conștientiza faptul că plasticul are valoare, iar dacă îl refolosim sau îl reciclăm putem să beneficiem enorm de pe urma lui.

Care este miza acestui proiect?

Proiectul funcționează, dovadă vie fiind miile de clienți care au răspuns pozitiv provocării. Până în acest moment, avem peste 25.000 de PET-uri strânse și tot atâtea fructe și legume date la schimb.Ne dorim ca oamenii să fie informați asupra beneficiilor reciclării sau refolosirii plasticului și să devină mai conștienți de faptul că plasticul nu o să dispară peste noapte din viața noastră sau din natură, este aici și va mai rămâne câteva sute de ani. Depinde doar de noi cum îl folosim și ce facem cu el după.

În ce măsură clienţii au cumpărat produse de gastronomie în propriile caserole, după ce aţi anunţat această facilitate?

Primii 800 de clienți care au fost interesați să beneficieze de această facilitate din cadrul programului au primit un recipient gratuit, pe care ne dorim să îl utilizeze cât mai des, eventual pentru prânzul de la birou.  Astfel, încercăm să reducem amprenta de plastic pe care o generăm în zona de gastronomie la masa de prânz, iar primele rezultate au apărut deja: consumul de recipienți de unică folosință pe care îi folosim a scăzut. Până în prezent, am primit doar reacții pozitive și am simțit o deschidere pentru acest program.

Pregătiţi şi alte măsuri în vederea reducerii numărului de ambalaje de unică folosinţă puse în circulaţie?

Avem în vedere mai multe măsuri în acest sens, focusul principal fiind pe înlocuirea ambalajelor de unică folosință cu unele compostabile. Vrem să reducem cât mai mult amprenta de plastic și ne vom concentra pe recipienți care pot fi folosiți și pentru alimentele vrac.

Ce ar putea încuraja retailerii să deruleze astfel de inițiative în viitor? 

Cu certitudine, dacă am avea un suport mai însemnat din partea statului, situația ar fi mult schimbată. În prima fază ne-am dori mai multă conștientizare și promovare din partea autorităților. Iar noi, în egală măsură, ne putem asuma să fim interfața dintre stat și populație, atunci când vine vorba de situații practice sau politică de mediu.

În ce a constat programul:

Programul „Punem preţ pe plastic” derulat de centrul comercial Carrefour Băneasa a încurajat clienţii să recicleze recipientele din plastic în cadrul staţiilor de sortare din incinta magazinului. Începând cu data de 9 iulie, clienţii au primit câte un fruct sau o legumă pentru fiecare PET reciclat. Deşi anunţase iniţial că proiectul se va derula până pe data de 14 iulie, Carrefour l-a prelungit cu o săptămână.

Pentru a reduce consumul de plastic, compania derulează şi un program prin care clienţii supermarketurilor şi hypermarketurilor Carrefour pot achiziţiona produse din zona de gastronomie în propriile caserole.

Citeşte şi

Cum luptă Carrefour, Lidl şi Kaufland împotriva poluării cu plastic

Tot mai mulţi retaileri alimentari de la noi au luat în ultimele luni măsuri prietenoase …