Home / Stiri / Features / Strategii de ambalare. La Tesco vii cu lista şi pleci cu ce vor ei.

Strategii de ambalare. La Tesco vii cu lista şi pleci cu ce vor ei.

Marketerii din ziua de azi văd o mare oportunitate în a integra în mixul promoţional strategia de poziţionare a ambalajului la raft şi designul ambalajului, pentru a genera vânzări în magazin. Gigantul britanic Tesco este cel mai bun studiu de caz.

Oamenii nu cumpără produse invizibile. Şi, de cele mai multe ori, dacă nu găsesc la raft produsul preferat, cumpără cea mai apropiată alternativă. Aşa cred ei, cel puţin, că alegerile pe care le fac sunt propriile lor decizii. Nimic mai greşit.

În condiţiile în care aproximativ 70% din deciziile de cumpărare sunt făcute în magazin, specialiştii în marketing recurg la toate mijloacele prin care îi pot face pe cumpărători să ajungă la casa de marcat cu acele produse pe care vrea retailerul să le vândă. Ei urmăresc şi analizează drumul făcut „în reluare” de cumpărător, de la raft şi până la intrarea în magazin. Şi o fac, mai nou, cu ajutorul inteligenţei artificiale, apelând la acele softuri care urmăresc mişcarea  ochiului cumpărătorului, pentru ca apoi să aşeze produsele pe raft exact în acea direcţie. Strategii în domeniul ambalajelor colaborează tot mai mult cu marketerii – fie în poziţionarea mărcii, fie în perturbarea vizuală a categoriei de produse, ori în realizarea promoţiilor -, tocmai pentru a obţine cele mai bune rezultate  în vânzări. Astfel, pot fi calculate dimensiunea optimă a unui ambalaj pentru un anumit tip şi o anumită cantitate de produs în funcţie de dimensiunea raftului, dar şi pentru o rată bună de aprovizionare.

Din punctul meu de la vedere, cei de la Tesco sunt cei mai buni în acest domeniu. Amplasarea la raft a produselor pe care le comercializează este extraordinară. Totodată, aceştia construiesc şi creează design-uri şi forme grafice extraordinare pentru ambalaje, aşa încât cumpărăm ceea ce vor ei şi mai puţin ce ne dorim noi. Ambalajul inteligent este deja pe piaţă. Noi trebuie să ne pregătim să îl producem aşa cum piaţa îl solicită”, spune Ovidiu Mircea, Sales Manager Transilvania Pack & Print, producător de ambalaje de carton duplex şi triplex, dar şi etichete.

 

Tesco, lider în inovaţii RRP

Gigantul Tesco, cel  mai mare comerciant cu amănuntul din Marea Britanie, a intrat de multă vreme în categoria celor mai inovatoare companii în ce priveşte soluţiile SRP sau RRP (Retail-Ready Packaging), şi continuă să colaboreze strâns cu vânzătorii şi producătorii de vitrine, rafturi şi paleţi pentru a îmbunătăţi produsul, ambalajul şi procesul de reaprovizionare în magazin. În opinia celor de la Tesco, ambalajul SRP trebuie să fie:

    • Uşor de identificat. SRP poate fi un spaţiu publicitar gratuit. Astfel, el trebuie privit ca o extensie a ambalajului primar, fiind imprimat cu aceleaşi culori, litere şi logo-uri clar identificabile. Iar producătorul va ocupa vizual mult mai mult spaţiu pe raft.
    • Uşor şi repede de deschis. Aproximativ 56% dintre cumpărători prezintă produse deteriorate în magazin, ceea ce înseamnă un impact negativ asupra modului în care este perceput produsul respectiv. Printr-un perfor eficient sau un capac uşor de îndepărtat, ambalajele SRP evită orice manipulare dublă inutilă a produsului.
    • Uşor de manevrat. Deoarece ambalajul SRP necesită effort minim, personalul poate înlocui spaţiile goale mult mai repede, ceea ce ajută la reducerea costurilor cu personalul și forța de muncă (în prezent nu există nicio modalitate de automatizare a acestui proces).
    • Uşor de cumpărat. Datorită afişării optime a ambalajului la raft, cumpărătorii au mai multe şanse să-l observe şi să-l cumpere.
    • Uşor de reciclat. SRP folosește o cantitate minimă de ambalaj, astfel că acestea sunt ușor de aplatizat și de reciclat.

Merchandising-ul (prezentarea mărfurilor la raft) este cel mai important aspect al designului unui magazin, întrucât ajută la atragerea sută la sută a atenţiei clienților. Retailerul poate recurge la mai multe forme de prezentare, cum ar fi prezentarea ideilor, prezentarea elementului, orientarea prețurilor, prezentarea culorilor, merchandisingul vertical, tonajul de marcare și prezentarea frontală.

Scopul este clar: cumpărătorul trebuie “ajutat” să ia cea mai bună decizie de cumpărare, care este – de multe ori – cea prevăzută în strategia de vânzări a retailerului.

Citeşte şi

Auchan va prelua magazinele din incinta staţiilor Petrom

Consiliul Concurenţei a autorizat tranzacţia prin care Auchan Romania SA va administra magazinele destinate comercializării …