Home / Food / Românii consumă tot mai multă carne: vânzările Agricola au crescut substanţial în primele 6 luni

Românii consumă tot mai multă carne: vânzările Agricola au crescut substanţial în primele 6 luni

Majorările salariale din ultimul timp au condus la creşterea consumului şi, implicit, a cifrei de afaceri a companiilor. Astfel, în primele 6 luni ale anului 2019, grupul de firme Agricola a înregistrat vânzări cu aproape 7% mai mari față de perioada similară a anului trecut, cifra de afaceri ajungând la 364,722 milioane de lei, a anunţat compania.

Creşterea veniturilor s-a produs în ciuda faptului că AGRICOLA a renunţat în trecut la activitatea de retail de proximitate, iar la începutul acestui an a ieșit din afacerea Comcereal.

“AGRICOLA continuă în 2019 strategia de consolidare a afacerilor care reprezintă core-business-ul companiilor grupului și chiar dacă a făcut exit din două afaceri – servicii pentru agricultură și retail de proximitate – realizează creșteri importante pe categoriile de bază, astfel încât după primul semestru al acestui an raportăm o creștere de 7% a afacerilor grupului nostru, în linia evoluției ultimilor ani”, a declarat Grigore Horoi, președintele Agricola Bacău.

Rezultate bune pentru toate unităţile grupului

Cea mai importantă companie a grupului, Agricola Internaţional SA, în care sunt integrate lanțul de producție al cărnii de pasăre şi operatorul logistic, a înregistrat în primele șase luni o cifră de afaceri de 241,798 mil. lei, în condițiile în care a vândut cu aproape 9% mai multă carne de pasăre.

În ciuda pestei porcine, ce a condus la scumpirea produselor din carne de porc, şi cifra de afaceri a companiei Salbac (unitate ce produce salamuri crud-uscate şi produse crud-afumate) s-a majorat în primele 6 luni cu 7%, ajungând la 64,898 mil. lei.  

Totodată, fabrica Europrod, care realizează produse semipreparate şi de tip ready-meal, a înregistrat o creştere a cifrei de afaceri cu 12,34% (până la 27,555 mil. lei), datorită exporturilor.

Şi vânzările Avicola Lumina – Constanţa, unde se produc ouă proaspete, s-au majorat cu 16%, în primele şase luni. Totuşi, din cauza diminuării unor activități conexe, cifra de afaceri a acestui segment de business a stagnat.

Citeşte şi

STUDIU UE: Multe alimente comercializate în UE, inclusiv în România, au etichete înşelătoare

Multe produsele alimentare comercializate în UE încearcă să inducă în eroare cumpărătorul, după cum relevă …