Home / Packaging / Smithers Pira: 4 tendinţe ce vor marca industria de ambalaje la nivel mondial, inclusiv în România

Smithers Pira: 4 tendinţe ce vor marca industria de ambalaje la nivel mondial, inclusiv în România

Piaţa globală de ambalaje va înregistra o creştere cu circa 3% pe an, în următorul deceniu, urmând să atingă o valoare de 1,2 trilioane de dolari, în 2028. Creşterea va fi susţinută în special de pieţele emergente, în rândul cărora se înscrie România, estimează analiştii Smithers Pira, într-un raport recent.

În ultima perioadă, valoarea pieţei de ambalaje a crescut cu circa 7% pe an, datorită ţărilor mai puţin dezvoltate. Astfel, migrarea populaţiei dinspre sate spre oraşe şi adaptarea unui stil de viaţă vest-european a condus la creşterea cererii de ambalaje. Este un trend ce se va menţine în anii ce vin. Iată ce alte trenduri vor marca industria ambalajelor în următorii ani:

Creşterea economică şi demografică  – Economia globală va continua să crească, având ca motor în special pieţele mai puţin dezvoltate, cum  este cea a Europei de Sud-Est, din care face parte România. Chiar dacă Brexitul sau războiul comercial dintre Statele Unite şi China vor frâna dezvoltarea economică, veniturile populaţiei vor continua să se majoreze, ceea ce va susţine creşterea consumului şi, implicit, a cererii de produse ambalate.
Alte tendinţe demografice vor provoca schimbări la nivelul a cel puţin două categorii de ambalaje. Astfel, pe măsură ce speranţa de viaţă creşte, va spori şi populaţia îmbătrânită. Cererea pentru produse farmaceutice va fi mai mare, ca şi nevoia de ambalaje destinate industriei farma.

Totodată, în secolul XXI, a sporit numărul de familii formate dintr-o singură persoană. Asta înseamnă că producătorii de ambalaje vor fi puşi în faţa provocării de a crea tot mai multe recipiente de dimensiuni mici, destinate acestei categorii.

Sustenabilitate –  Grija pentru mediul înconjurător a fost un fenomen constant în ultimii ani. Începând cu anul 2017, şi în domeniul ambalajelor s-a pus tot mai mult accent pe sustenabilitate, producătorii încercând să diminueze consumul de plastic şi să reducă numărul de ambalaje de unică folosinţă. Aceste trenduri vor continua şi în anii viitori, estimează analiştii Smithers Pira.

Un alt fenomen specific secolului XXI este lupta împotriva risipei alimentare. Pentru a face faţă acestei provocări, producătorii vor trebui să creeze ambalaje ce au proprietatea de a creşte durata de valabilitate a alimentelor la raft.

Tendinţe de consum  –  În ultimii ani, comerţul online a luat avânt, trend ce se va accentua până în 2028. În aceste condiţii, va fi nevoie de ambalaje tot mai rezistente, care să permită transportarea produselor prin majoritatea canalelor de distribuţie.

Totodată, secolul XXI este prin excelenţă unul al vitezei, în care oamenii încearcă să anuleze „timpii morţi”, cum ar fi răstimpul petrecut în drum spre locul de muncă. Toţi mai mulţi angajaţi beau cafeaua sau servesc masa în drum spre serviciu şi au nevoie de recipiente tot mai uşoare şi uşor de transportat.

Trenduri legate de brand – Tot mai multe branduri se extind la nivel internaţional, pentru a căuta noi pieţe de desfacere.

Odată cu expansiunea se naşte însă şi nevoia de a controla parcursul produsului de la fabrică până la destinatar. Astfel, tot mai mulţi producători apelează la ambalaje dotate cu coduri speciale, care îi ajută să monitorizeze distribuţia. Aceleaşi coduri permit clienţilor să facă diferenţa între produsele originale şi cele contrafăcute.

 

Citeşte şi

Cum luptă Carrefour, Lidl şi Kaufland împotriva poluării cu plastic

Tot mai mulţi retaileri alimentari de la noi au luat în ultimele luni măsuri prietenoase …