Home / Stiri / Vizionarii / SMITHERS PIRA: Piaţa ambalajelor din România se va dezvolta substanţial până în 2023

SMITHERS PIRA: Piaţa ambalajelor din România se va dezvolta substanţial până în 2023

Piaţa de ambalaje din România ar urma să crească în fiecare din următorii cinci ani cu circa 3,2%, anticipează specialiştii care au conceput studiul The European Packaging Competitive Landscape: Strategic Forcasts to 2023, realizat de Smithers Pira. Acesta include informaţii privind evoluţiile companiilor de profil şi ale diverselor pieţe naţionale, precum şi previziuni legate de evoluţia regională.

Per ansamblu, piaţa de ambalaje din zona Europei de Est este de aşteptat să fi atins circa 21,2 miliarde de euro în 2018 şi, dacă va creşte cu un ritm mediu anual de circa 3,2%, ar putea ajunge la 24,8 miliarde de euro în 2023, estimează Smithers Pira.

Alături de Ungaria şi Cehia, România deţine una dintre cele mai mari pieţe de profil din zona Europei de Est.

Creştere alertă a pieţei de ambalaje în Europa Centrală şi de Est

Cele mai mari pieţe din Europa Centrală şi de Est sunt Rusia şi Polonia. Volumul afacerilor de profil din Rusia a reprezentat în 2018 circa o treime din piaţa zonală. Totodată, piaţa din Polonia, care a depăşit în 2018 un volum de 10 miliarde de euro, reprezintă aproximativ un sfert din ceea ce se produce în regiunea Europei Centrale şi de Est.

Per ansamblu, această zonă a Europei ar putea cunoaşte o creştere cu circa 10 miliarde de euro în următorii cinci ani, până la 55,8 miliarde de euro, iar pieţele etalon ale regiunii, Polonia şi Rusia, vor fi cel mai probabil motoarele evoluţiei. Astfel, economia Rusiei a crescut odată ce ţara a ieşit din recesiunea generată de embargoul impus după anexarea Ucrainei şi pe fondul majorării preţului petrolului. Evoluţia economiei şi majorarea salariilor ar putea susţine în special vânzările de produse de îngrijire şi de produse cosmetice. Concomitent, şi industria de ambalaje destinate acestor două domenii ar urma să se dezvolte.

Pe de altă parte, economia poloneză ar putea înregistra un avans anual de circa 3% în următorii cinci ani, ceea ce ar susţine şi dezvoltarea pieţei de ambalaje. Ca în cazul Rusiei, motorul creşterii ar urma să fie segmentul dedicat produselor de îngrijire şi produselor cosmetice. În schimb, segmentul destinat sucurilor şi băuturilor alcoolice se va dezvolta moderat, estimează autorii studiului.

Creştere moderată în Europa de Vest

Piaţa de ambalaje din Europa de Vest a înregistrat un avans anual de circa 1,3% în ultima perioadă. Evoluţia indică faptul că în această zonă cererea se apropie de saturaţie. Prin urmare, potenţialul de creştere al industriei de profil se mută mai degrabă spre zona Europei de Est, unde rata anuală de creştere a fost în ultimii ani de aproximativ 3,7%, estimează specialiştii care au realizat studiul The European Packaging Competitive Landscape: Strategic Forcasts to 2023. Piaţa de ambalaje din zona Europei de Vest reprezintă nu mai puţin de 75% din ceea ce produce industria de packaging în Europa.