Home / Food / Băuturi / Studiu de caz: Cum ajunge vinul românesc Lacerta pe mesele japonezilor

Studiu de caz: Cum ajunge vinul românesc Lacerta pe mesele japonezilor

Vinurile Lacerta, produse pe podgoriile de la Dealul Mare (Buzău), au avut un partener chiar dinainte de a fi „inventate”.

Astfel, în 2005, atunci când austriecii care deţin brandul Lacerta şi Lacerta Winery şi-au propus să demareze investiţia în fabrica de vinuri din România, au transportat echipamentele din Austria apelând la o mare firmă locală: DB Schenker, societate cu capital german. Ulterior, aceeaşi companie avea să transporte vinurile Lacerta în întreaga lume, încă din anul în care acestea au fost puse pe piaţă – 2011.

Condiţii speciale de transport

Din 2011, parteneriatul dintre Lacerta Winery şi DB Schenker a continuat să se dezvolte. Sticlele de vin sunt aduse la Buzău din Austria. Odată îmbuteliate, acestea sunt livrate de DB Schenker în diverse ţări, de multe ori transporturile derulându-se în condiţii de temperatură ridicată. Ca să păstreze vinul la temperatura optimă, DB Schenker foloseşte sprintere atunci când livrarea se face pe calea rutieră. Pe cale maritimă, vinurile sunt transportate în containere cu temperatură controlată Reefer. În felul acesta, băutura îşi păstrează proprietăţile când ajunge pe rafturile magazinelor din China şi Japonia. În prezent, vinurile Lacerta sunt livrate către cele două ţări din Asia pe cale maritimă sau aeriană. Pentru livrările către Austria, Germania şi Elveţia se apelează la transportul rutier.
În ultimii opt ani, Lacerta Winery în colaborare cu DB Schenker a exportat produsele sale premium către 19 ţări. Fabrica de vin şi crama au în total 53 de angajaţi şi sunt în continua dezvoltare. La rândul său, DB Schenker are peste 60 de puncte de lucru şi 1.100 de angajaţi în România, fiind un furnizor logistic de top.

Citeşte şi

Mob – Vip, firma care împachetează o fabrică în 4 zile

Mob – Vip este un producător de ambajale industriale „cu capital sută la sută românesc”, …